להיות בן אדם זה להסכים להיות בתנועה מתמדת. 

אדם הוא יצור משתנה, מי שאת היום לחלוטין לא מחייב מי שתיהיי מחר, פעם בשנה נתן לנו הבורא ברחמיו נקודת אתחול למערכת הפנימית שלנו - ראש השנה. 

"כִּי עִקַּר הַהַתְחָלָה בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה. וּמֵרֹאשׁ הַשָּׁנָה נִמְשָׁךְ הַחִיּוּת וְהַתִּקּוּן לְכָל הַשָּׁנָה כֻּלָּהּ וְעַל כֵּן נִקְרָא רֹאשׁ הַשָּׁנָה. רֹאשׁ דַּיְקָא, כִּי יֵשׁ שָׁלֹשׁ קוֹמוֹת, עוֹלָם, שָׁנָה, נֶפֶשׁ. וּכְמוֹ שֶׁבְּקוֹמַת נֶפֶשׁ שֶׁהִוא קוֹמַת הָאָדָם עִקַּר חִיּוּת הָאָדָם תָּלוּי בְּהָרֹאשׁ שֶׁשָּׁם הַמֹּחִין שֶׁמְּחַיִּין כָּל קוֹמַת הַגּוּף" (רבי נתן, ליקוטי הלכות יו"ד - הלכות ערלה הלכה ד) 

מכיוון שכל השפע של השנה החדשה תלוי בראש השנה, כדי לנצל בחוכמה את הימים הקרובים עד ראש השנה ולכוון את הרצון הפנימי שלך. 


חלק א- תשליך רוחני 

בין היום הראשון ליום השני בראש השנה, סמוך לשקיעת החמה ישנו טקס יהודי קדום בשם תשליך, את התשליך נוהגים לקיים ליד מקור מים , במהלכו מתפללים תפילה שעיקרה הוא השלכת החטאים באופן סמלי למקור מים, על פי תורת הסוד, פסוקים אלו מכילים משמעות עמוקה מאד ומרומזות בהם "שלוש עשרה מידות הרחמים", שיש להן כוח לעורר את רחמיו של הבורא למחול על העוונות. בעת אמירת "ותשליך במצולות ים כל חטאתם" מקובל לנער את שולי הבגד או את הכיסים, כסמל להתנערות מן החטא וכביטוי לרצון להתחיל מעתה בחיים ישרים וטהורים יותר. 

בהשראת מצוות התשליך המסורתית, אני מזמינה אותך כחלק מההכנה לשנה החדשה, לערוך לעצמך תשליך רוחני. 

לשם כך תכיני לך רשימה של דברים שאת מעוניינת להשליך מעצמך בשנה הקרובה,  כתבי לך דפוסי התנהגות, אמונות שליליות או כל מחשבה שלא משרתת אותך והיית רוצה להשליך מעלייך השנה. 

כתבי גם נקודות שקשורות ביחס לגוף שלך,  אילו התנהגויות ביחס לגוף היית רוצה להשיל ולהשליך מעלייך השנה? אחרי שסיימת לרשום, את מוזמנת לפנות לך מרחב שקט ונעים לתנועה. לשים מוסיקה שקטה ברקע ולערוך לעצמך טקס תשליך תנועתי, אפשר להתחיל בעמידה, לעצום עניים ולקחת נשימות עמוקות , בהדרגה תהפכי את הנשיפות להיות חזקות ואולי אפילו קולניות, בכל שאיפה את משחררת מעליך עוד ועוד סעיפים מהרשימה שהכנת מקודם. 

משם אני יוצאת לתנועה טבעית  וספונטאנית של הגוף , אין כאן נכון ולא נכון, תייהי סקרנית לגלות מה הגוף שלך מספר לך, את יכולה להשליך איברים כמו הזרועות או הרגליים , אפשר להשתמש בתנועה של הניעור, תוך כדי מגע בחלקי הגוף שלך לנער מעליך שכבות שהצטברו בממד הפיזי, הרגשי והתודעתי. לעבור על כל הגוף מלמעלה עד למטה, עד שאת מרגישה שהתהליך הגיע לסופו. 


חלק ב'- כתיבת חזון לשנה החדשה 

את התרגיל הזה אני נוהגת לעשות מידי שנה ושנה, הוא תרגיל מופלא שפועל במציאות ואני ממש ממליצה לך לנסות אותו, מקסימום יתגשמו לך כמה חלומות... 

קיים קשר עמוק בין חלום למחול, קשר שמתבטא כבר בשורשי המילים ובשיכול האותיות, אבל זה כבר נושא לתרגיל בפני עצמו. בכל אופן גם אם רקדת בחלק הקודם וגם אם לא , אני מזמינה אותך לפנות לך זמן ומרחב שקט ולרשום לעצמך מכתב לשנה החדשה, במכתב הזה את כוללת את כל הרצונות והשאיפות שלך לשנה החדשה , איזו מן שנה את רוצה? אלו מערכות יחסים את מבקשת?  חשוב לכתוב את הדברים, לשוב בראש זה לא מספיק , תפרטי לך לפרטי פרטים בכל תחומי החיים, והחשוב מכל בכתיבה שלך תעופי על עצמך! בלי שום התייחסות לטבע וחוקים של הגיון, תכתבי את התפילה הכי גבוהה שלך, בלי להגביל את השפע והיכולת האינסופית של הבורא להעניק לך. 

את יכולה לסיים בהודיה על כל מה שנתנה לך השנה האחרונה, דברים שלמדת וגדלת מהם. 

שנה טובה ומתוקה, שנה של התחדשות בגוף ובנפש ! 

באהבה, אורית ברוך

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.